Usein kysyttyä!

Täältä löydät asiakkaittemme yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä ja niihin vastauksia.


VASTAUS
Kaikki käyttöohjeemme löytyvät sähköisenä meidän sivuiltamme. Tahdomme tällä tavoin vähentää paperin kulutusta ja siten säästää luontoa.
VASTAUS
Virheellisen tai väärin tilatun tuotteen voit palauttaa toimitusehtojemme mukaisesti, mikäli tuote on käyttämätön ja moitteettomassa kunnossa. Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, tulee siitä reklamoida Enfil Oy:lle ensi tilassa.
VASTAUS
Virheellisen tai väärin tilatun tuotteen voit palauttaa toimitusehtojemme mukaisesti, mikäli tuote on käyttämätön ja moitteettomassa kunnossa. Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, tulee siitä reklamoida Enfil Oy:lle ensi tilassa.
VASTAUS
Tuotteiden yleinen takuu on 2 vuotta. Joillekin tuotteille, kuten putkille ja putkiliittimille on myönnetty huomattavasti pidempi takuuaika.
VASTAUS
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@enfil.fi ja yritä kuvailla laitteen vaurio tai toimintahäiriö mahdollisimman tarkasti. Otamme sinuun yhteyttä selvittääksemme vian syyn. Jos paikallistamme että kyseessä on laitevika, lähetämme uuden laitteen tilalle ja mahdollisesti annamme palautusohjeen rikki menneelle laitteelle (jos laite on syytä lähettää meille takaisin). Joskus toimimattomuus johtuu jostain muusta tekijästä ja saamme ohjeistuksella asian ratkaistua. Tähän auttaa pitkäaikainen kokemuksemme tuotteiden parissa.
VASTAUS
Ensin täytyy selvittää onko kyseessä kuljetusvaurio vai valmiiksi rikki oleva tuote. Molemmissa tapauksissa löydät toimintaohjeen toimitusehdot osiosta. Laitathan aina asiasta myös kuvauksen info@enfil.fi, niin pystymme käsittelemään asian nopeasti ja oikein. Valokuva kertoo myös hyvin, mistä on kyse.
VASTAUS
Kanavapatteri asennetaan tuloilmakanavaan osaksi rakennuksen ilmanvaihtoa. Maakylmänesteen viileys siis siirtyy kanaviston kautta puhallettavaan tuloilmaan, joka johdetaan tyypillisesti makuu- ja oleskelutiloihin. Kanavapatterin avulla viilennettyä ilmaa saadaan levitettyä sinne missä sitä tarvitaan. Jos tuloilmaventtiilejä on paljon, jää sen teho joskus melko pieneksi. Kanavapatteri joutuu myös jatkuvasti viilentämään läpi puhallettavaa lämmintä ilmaa samalla kun rakennuksesta puhalletaan jo viilennyt ilma ulos.
Puhallinkonvektorilla saadaan tehokas viilennysteho siinä tilassa, johon se on sijoitettu. Se myös kierrättää jo viilennyttä sisäilmaa tehokkaasti lävitseen, jolloin se poikkeaa ratkaisevasti kanavapatterista. Jos rakennuksessa on paljon huoneita, jotka halutaan viilentää, voi viilennyksen leviäminen puhallinkonvektorin avulla kaikkialle olla joskus haasteellista. Tällöin kannattaa harkita kanavapatterin ja konvektorin yhdistelmää. Myös kahden tai useamman konvektorin yhdistelmä voi olla ratkaisu tähän. Meiltä voit valita maakylmäpaketin ja tarvittavan määrän lisäkonvektoripaketteja, jolloin saat valittua tuotteet kaikkiin ratkaisuihin.
VASTAUS
Yhden ja kahden konvektorin / kanavapatterin ratkaisuissa riittää ø20mm valmiiksi kondenssieristetty maakylmäputki. Jos konvektoreja / kanavapattereita on useampia, runkoputkeksi täytyy vaihtaa ø26mm putki. Näissä tapauksissa pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
VASTAUS
Maakylmäpakettimme voit valita joko puristettavilla tai puserrettavilla liittimillä. Puserrusliittimet ovat tavallisella ”jakoavaimella” ruuvattavia liittimiä. Puristusliittimet puristetaan puristuskoneella tai käsin puristettavalla työkalulla, jonka voi meiltä myös vuokrata.
VASTAUS
jokaisen puhallinkonvektorin mukana toimitetaan säädin, johon yksinkertaisimmillaan asetetaan lämpötila ja automaattinen puhallusnopeuden säätö. Kun rakennuksen sisälämpötila on suurempi kuin säätimeen asetettu lämpötila, viilennys käynnistyy ja puhallinnopeus asettuu sen mukaan, kuinka suuri on sisälämpötilan ja asetetun lämpötilan ero. Mitä suurempi ero on, sen suuremmalla nopeudella puhallin pyörii. Kanavapatteria säädetään sisätermostaatilla, joka kytkee viilennyksen päälle, jos siihen asetettu lämpötila ylittyy. Sen läpi puhallettavan ilman määrää säädetään rakennuksen ilmanvaihtokoneen säätimestä. Säätimet ja termostaatit ovat joko langallisia tai langattomia, riippuen mallista.
VASTAUS
Olemme valinneet paketteihimme Wilon A-enegialuokan kondenssieristetyn kiertovesipumpun, jonka teho on ”riittävä”. Jos kyseessä on yli 3 konvektorin / kanavapatteri kohde ja pitkä, mutkikas putkisto, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
VASTAUS
Konvektorit, maakylmäputket ja niiden liittimet meille toimittaa Suomalaisomisteinen Emmeti S.p.A, joka on toiminut vuodesta 1976 ja toimii tänä päivänä yli 60 maassa. Kiertovesipumput meille toimittaa Euroopan ”toinen suuri” pumppuvalmistaja Saksalainen Wilo.
VASTAUS
Maalämpöpumpun keruuputkiston neste, jota käytetään myös maakylmä viilennykseen, on yleisimmin vesi/alkoholi seosta (30% alkoholia). Alkoholi tekee nesteestä hyvin kuivaa eli sillä ei ole juurikaan voiteluominaisuuksia. Kun talven jälkeen kesällä tarvitaan viilennystä, magneettiventtiili on usein jumiutunut estäen viilennyksen toiminnan. Sen sijaan 3- ja 4-tieventtiili voi olla pitkänkin ajan käyttämättömänä ja toimii taas normaalisti, kun viilennystä tarvitaan. Toisin sanoen; 3- ja 4-tieventtiilillä saadaan huolettomampi ja varmatoimisempi maakylmäjärjestelmä, kuin magneettiventtiilillä.
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Noudatamme Suomen Suoramarkkinointiliitto ry:n (SSML) Reilun Pelin Sääntöjä, Sähköisen kaupankäynnin sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

Tuote- ja hintatiedot

Tuotteiden tuote- ja hintatiedot näkyvät kotisivuillamme. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja ellei asiasta ole muuta ilmoitettu. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Lopulliseen hintaan lisätään toimituskulut.

Toimitusaika

Jokaisen tuotteen kohdalla on erikseen maininta toimitusajasta. Toimitamme pääasiassa kaikki tilaukset 1-7 vuorokauden kuluessa tilauksesta. Posti ja Matkahuolto säilyttävät tilauksia 7 vrk.

Toimitustavat ja -maksut

Tilaukset toimittaa Posti tai Matkahuolto. Pienet paketit toimitetaan hintaan 8,90€ lähimpään postiin, smartpost automaattiin, Matkahuollon toimipisteeseen tai Matkahuollon paketti automaattiin tilausta tehdessä valitun toimitustavan mukaisesti. Suuremmat paketit toimitetaan hintaan 15,90€ lähimpään postiin, smartpost automaattiin, Matkahuollon toimipisteeseen tai Matkahuollon paketti automaattiin tilausta tehdessä valitun toimitustavan mukaisesti. Vaihtoehtona on myös toimitus kotiovelle hintaan 19,90€ tai rahti kotiovelle, jonka toimitusmaksu on 50€ ja tuotteet toimitetaan antamaasi osoitteeseen. Isomman tuotteen tai suuremman erän ollessa kyseessä, toimitus toimitetaan perille, sinne asti minne jakeluauto pääsee (täysperävaunusta pakettiautoon). Ostoskori kertoo aina lopullisen hinnan sisältäen toimituskulut. Nämä hinnat pätee Suomen aluerajojen sisäpuolella, paitsi Lapin ja saariston osalta pidätämme oikeuden rahtien muuttamiseen.

Toimituskulu määräytyy lähetyksen painon ja tilavuuden mukaan. Toimitusvaihtoehdot ja -kulut näytetään aina ostoskorissa tai viimeistään toimitustapaa valittaessa.

Maksutavat

Tilaukset maksetaan ostosten teon yhteydessä Checkout-maksupalvelun kautta. Käytössäsi on seuraavat maksutavat:

  • Nordea
  • Osuuspankki
  • Danske Bank
  • Tapiola
  • Säästöpankki/POP
  • Handelsbanken
  • Ålandsbanken
  • S-pankki
  • Norder
  • Aktia
  • LähiTapiola Pankki
  • Collector-lasku ja -osamaksu
  • Joustoraja-lasku ja osamaksu
  • Everyday-lasku ja osamaksu
  • Neocard
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard

Checkoutin maksutavoista tarkemmin

Vastaanotto

Pienpaketteja yritetään tuoda kerran perille asti työpäivän aikana. Mikäli vastaanottajaa ei perillä tavoiteta, jätetään vastaanottajalle saapumisilmoitus, jossa on ohjeet paketin noutamisesta tai uudesta toimitusyrityksestä.

Suuremmissa tuotteissa ja tuote-erissä olisi huolehdittava että toimitusosoitteessa on joku paikalla tarkastamassa ja kuittaamassa toimituksen.

Mikäli näin ei ole, sinun on huolehdittava siitä, että annettuun GSM-numeroon saadaan yhteys kun toimitus on tulossa. Kuljettaja soittaa viimeistään jos toimitusosoitteessa ei ole vastaanottajaa. Tällöin mahdollisesta purusta pitää sopia suoraan kuljettajan kanssa.

Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla, eikä häntä tavoiteta annetusta GSM-numerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa ja veloitamme mahdollisesta turhasta kuljetuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalta.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja tai lähete. Sinun tulee tavaraa vastaanottaessasi tarkistaa, että toimitus on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Säästä aina rahtikirja/lähete.

Mikäli havaitset ongelmia toimituksessa tai tuotteissa, toimi seuraavasti:

Ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoitusta, tee siihen kirjallinen merkintä virheistä, mahdollisimman seikkaperäisesti ja selkeästi.
Ota välittömästi yhteyttä meihin (yhteystietomme löydät sivun alareunasta).

Huomioithan, että ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä, jää vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, sinulle.

Takuu

Tuotteillamme on valmistajan tai maahantuojan takuu. Takuuaika alkaa kuitissa olevasta päiväyksestä.
Virheellinen tuote voidaan korjata, korvata uudella tai sen voi palauttaa. Emme kuitenkaan vastaa laatuvirheen aiheuttamista välillisistä kuluista.

Luvanvaraiset asennukset

Tietyt asennukset joihin voi käyttää myymiämme tuotteita edellyttää luvat omaavan ammattilaisen tekemää asennusta.

Palautukset

Tuotteilla on 14 päivän ilmainen palautusoikeus, joka lasketaan tuotteen vastaanottamisesta.

Tilauksen peruuttaminen edellyttää, että tuote palautetaa moitteettomassa eli jälleenmyyntikelpoisessa kunnossa ja palautuksen mukaan liitetään kopio lähetysluettelosta tai laskusta. Palautus on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote on toimitettu ja voidaan palauttaa pienpakettina. Jos tuote tai tuote-erä on suuri, vastaa asiakas toimituskuluista ja palautuksesta.

Palautusosoite:

Enfil Oy
Vannekatu 1
37130 Nokia
info@enfil.fi
puh. 050 441 5379

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Jos tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, tee asiasta heti vahinkoilmoitus. Jos mahdollista valokuvaa vaurioitunut lähetys ja ota tämän jälkeen yhteyttä meihin.

Force Majeure

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Enfil Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Yhteystiedot

Enfil Oy
Vannekatu 1
37130 Nokia
info@enfil.fi
puh. 050 441 5379